Mari reduceri de preturi ?!? Bluf sau realitate?
Daca vizitam centrul orasului si nu numai, vom observa ca toate vitrinele ne transmit un mesaj cat se poate de clar - Cumparati! este vremea chilipirurilor! Conform acestor afise puteti sa achizitionati un produs la numai jumatate de pret sau chiar mai putin.
Reduceri de preturi de 50%, 75% sau 0% ?
Conform Legii 650/2002 pentru aprobarea OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor pe piata, orice agent economic care doreste sa practice v�nzarile cu pret redus trebuie sa informeze consumatorii cu privire la acest lucru prin respectarea unor reguli Centrul de Consultanta si Informare a Consumatorilor din cadrul APC Romania va amintesc aceste reguli:
- anuntarea reducerilor de pret trebuie sa faca referire la pretul practicat anterior cu 30 de zile cu alte cuvinte un produs care a costat 500.000 lei va fi redus de la aceasta suma
- mentionarea noului pret l�nga pretul anterior barat
- mentionarea pret nou alaturi de pret vechi
- mentionarea procentului de reducere cu indicarea noului pret l�nga cel vechi
- mentionarea unui procent unic de reducere a produselor din acel magazin sau dintr-un sector al magazinului - 50% de exemplu pentru orice produs
Oricare dintre aceste metode o gasiti induce �ntrebarea fireasca a unui consumator - oare pretul este �ntradevar redus ? �ntrebare fireasca atunci c�nd vezi un produs redus de la fantastica suma de 1500000 lei la 250.000 lei - iar calitatea produsului lasa de dorit
CCICB ne ajuta sa descoperim cum putem detecta astfel de cazuri si sa evitam a ne lasa pacaliti de anunturi sezoniere :
- calitatea unui produs da pretul acestuia, deci nu va asteptati la chilipiruri si fii obiectivi
- verificati eticheta produsului pentru a vedea din ce material este si va veti da seama daca pretul este real sau umfla si apoi redus numai pentru a va da senzatia ca faceti o afacere buna
- daca observati doua preturi lipite unul peste celalalt adica o reetichetare, este semn ca pretul este cel vechi si exista posibilitatea ca pretul reetichetat sa nu fi fost cel practicat de comerciant �nainte de sezonul reducerilor
- daca reducerea este facuta �n procente trebuie sa gasiti si pretul exact al momentului
- nu uitati bonul de casa pentru orice problema aparuta aveti 30 de zile la dispozitie pentru a va adresa v�nzatorului sau organelor abilitate
Pentru orice alte informatii nu ezitati sa ne contactati la numerele de telefon: 021.315.71.49, 0722.653.210 sau e-mail: [email protected]
Laura Pascu
Public Relations Manager
Alte articole din aceeasi categorie
Articolul apare in urmatoarele categorii:
Produse recomandate