Inscrie firma »
Economia mondiala in secolul XXI. Provocarea capitalismului global - Recenzie de Liliana Bolan - 25.01.05
Daca doriti sa aflati despre economia mondiala ceva mai mult decat spune presa economica, atunci cartea* de fata este cat se poate de potrivita. Nu este un manual, desi scopul ei este sa ne invete. Sau putem sa-i spunem si asa, dar, chiar si in acest caz, nu trebuie sa va faceti griji ca va veti plictisi. Scrisa intr-un stil lejer, cu care americanii ne-au obisnuit deja, cartea isi propune sa scoata in evidenta si sa explice aspectele controversate ale economiei moderne.

Autorul vorbeste de fragilitate, provocare, regionalizare, nesiguranta, instabilitate, vulnerabilitate, crize, dezavantaje, amenintare.

Sumbra abordare, s-ar parea. Nu este vorba insa doar de a surprinde partea spectaculoasa a comertului international. De fapt, fara a exagera prea mult, putem spune ca lumea se afla intr-un permanent "razboi" economic. Fenomenul poarta in mod curent denumirea de concurenta, dar toti stim cat de subtire este linia de demarcatie intre concurenta loiala si cea neloiala. Extinzand la nivel global si citind in aceasta carte despre acordurile regionale, firmele multinationale, economia chineza aflata in expansiune, institutiile financiare internationale, ne putem face o imagine cit de cat apropiata asupra a ceea ce se intampla in jurul nostru.

Dar ce-are a face slujba noastra marunta sau mica noastra afacere cu toate astea? Poate ca nu putem controla ce se intampla la nivel global (poate nici macar la nivel national), dar putem lua decizii mai bune pentru noi ca indivizi si pentru cei apropiati noua. Economia mondiala poate fi la fel de utila sau inutila ca si alte discipline, cum ar fi geografia si istoria mondiala. Este o chestiune de alegere a ceea ce vreti sa stiti. Pentru ca de unde puteti afla, tocmai ati primit o recomandare.

* Robert Gilpin - Economia mondial in secolul XXI. Provocarea capitalismului global - Editura Polirom. Colectia "Economie si societate", 2004

Recenzie de Liliana Bolan - B & B Expert COM
Produse recomandate