Canistra carbon Absorbant vapori benzina Dacia Logan si Sandero- motorvip - 6001549070
Producator: Automobile Dacia MioveniPrezentare Canistra carbon Absorbant vapori benzina Dacia Logan si Sandero- motorvip - 6001549070
Canistra carbon , absorbant vapori benzina
Cod articol OE Dacia Renault : 6001549070 , 6001547465
Producator de piese auto Dacia originale : Automobile Dacia Mioveni
Compatibilitati DACIA :
Logan An fabricatie Kw CP Capacit cil. Cil Cod motor 1.4 (LAOA,LSOC,LSOE,LSOG) 09.04- 55 75 1390 4 K7J 710 1.6 (LSOB,LSOD,LSOF,LSOH) 09.04- 64 87 1598 4 K7M 710 1.6 16V (LSOM) 02.06- 77 105 1598 4 K4M 790 Logan MCV An fabricatie Kw CP Capacit cil. Cil Cod motor 1.4 02.07- 55 75 1390 4 K7J 710 1.6 02.07- 64 87 1598 4 K7M 710 1.6 16V 02.07- 77 105 1598 4 K7M 690 Logan Express An fabricatie Kw CP Capacit cil. Cil Cod motor 1.4 03.09- 55 75 1390 4 - 1.6 03.09- 64 87 1598 4 - Logan Pick-up An fabricatie Kw CP Capacit cil. Cil Cod motor 1.6 03.08- 64 87 1598 4 - 1.6 16V 02.07- 77 105 1598 4 K7M 690Principiul de functionare a absorbantului este urmatorul: rezervorul se conecteaza la filtrul de carbon, motorul (galeria de admisie) se conecteaza si el la filtrul de carbon printr-o electro-supapa comandata de UCE injectie, iar canistra de carbon are o aerisire in atmosfera. Cand exista vapori de benzina in rezervor care creeaza o presiune mai mare decat cea atmosferica, vaporii de benzina trec prin filtrul de carbon unde, datorita fortelor Van der Waals , sunt absorbite de carbunele activ (asa cum un burete absoarbe apa), lasand sa treaca din vaporii din rezervor doar aerul pe la aerisirea in atmosfera a canistrei (la care este instalata o supapa mecanica care se deschide in functie de diferentele de presiune) nu si vaporii de benzina, care raman in carbonul canistrei.
Benzina astfel recuperata (care se afla in filtru de carbune activ) este eliberata prin procesul invers – cand exista depresiune in circuit fata de presiunea atmosferica. Acest lucru se intalneste in principal cand se deschide electro-supapa ce intrerupe in mod normal circuitul catre galeria de admisie (in galeria de admisie este depresiune fata de presiune atmosferica). Astfel aerul este tras prin aerisirea filtrului de carbon, trece prin filtru unde se satureaza cu vaporii de benzina eliberati de acesta si se duce in galeria de admisie, unde imbogateste amestecul.Capacitatea de absorbtie a unui filtru de carbune activ de 1 litru este de 50 litri de vapori de benzina. Norma europeana este de 1 litru pentru filtru de carbon.La unele automobile electro-supapa incepe sa functioneze imediat dupa pornirea motorului, iar la altele cu temporizare (majoritatea cazurilor).
In general UCE injectie activeaza electro-ventilul dupa ce motorul ajunge sa functioneze in stare calda si in sarcina.
Astfel exista deosebiri si intre autoturismele Dacia. Electrovalva comandata de pinul 4 UCE injectie se deschide cand sunt intrunite conditiile:
Temperatura apei > 60s, temperatura aerului > 10 s, motorul nu este la turatia de relanti, motorul este peste un anumit prag de sarcina. Electrovava este inchisa pentru un RCO electrovana purjare canistra <3% .
In general perioada de deschidere este de 90 de secunde si de inchidere de 60 de secunde, dar difera si in functiile de amestecul de carburant (daca este sarac sau bogat), lucru citit de sonda lambda.
S**************
va rugam sa va autentificati accesand urmatorul buton: