Inscrie firma »
Planificarea anuala-etape strategice care v-ar putea salva afacerea
Intreprinzatorii privesc deseori sarcina planificarii anuale ca pe o corvoada.Par o problema foarte complicata, uriasa care ia foarte mult timp.Ttusi exista metode prin care ea devine usoara si simpla. Este un exercitiu de gandire strategica ce elimina nesiguranta, evita surprizele, aduna echipa impreuna, salva timp si bani.Iata un paln in cinci pai cre poate fi realizat intr-o zi sau mai putin. Veti avea nevie de cateva ore neintrerupte care pot fi impartite in perioade de cate doua pe parcursul a doua zile sau unei singure. Daca lucreati cu un partener sau membru cheie al managementului, concepeti planul impreuna.

Etapa 1: Evaluati afacerea

Mai intai priviti la ceea ce are importanta pentru dumneavoastra si decideti incotro va veti indrepta. Definiti-va scopul principal! Gandirea strategica la asta se refera. Pentru aceasta etapa indentificati cinci sau sase domenii-cheie care sunt esentiale pentru tipul de afacere pe care il intreprindeti - clienti, angajati, fluxuri financiare, imagine, crestere, productivitate si asa mai departe. Notati-le. Acestea sunt valorile dumneavoastra organizationale.

In fiecare dintre aceste domenii, formulati-va o imagine cat se poate de clara cu privire la directia pe care doriti sa o urmati. Ce este posibil, care este imaginea in cazul in care toate or sa mearga bine. Descrieti in scris toate acestea. Daca conturati o versiune clara a ceea ce v-ati dori pentru viitor, concentrandu-va pe domeniile cele mai importante pentru afacerea dumneavoastra, aceasta versiune va deveni tinta dumneavoastra .

Etapa 2: Luarea deciziilor

Acest proces include a fi onest in ceea ce priveste situatia curenta. Mai intii identificati cea mai mare suprafata a nevoilor. Unde ati putea face progres in acest an? Pentru aceasta, notati fiecare valaore organizationale pe o scara de la 1 la10, dupa stadiul in care se afla la momentul respectiv, in opinia dumneavoastra.

Etapa 3: Stabilirea prioritatilor

Stabiliti, deci, carei valori ii corespunde cel mai mare ecart intre valoarea dorita si cea avuta. Alegeti una sau doua domenii care sa aiba prioritate.

Etapa 4: Dezvoltaera planului de actiune

Ceea ce trebuie sa se contureze clar este cine va face, ce si cand. Incepeti cu un brainstrorming. Imaginati-va o serie de actiuni care va pot duce catre ceea ce v-ati planificat in domeniile prioritare. Fiti creativi! Nu va limitati la procedee pe care deja le-ati folosit, caci riscati sa vedeti aceleasi rezultate ca pana acum.

Dupa ce creati o lista de pasi potentiali, grupati-i pe functii: marketing, comunicare, etc. In mod normal trei-cinci categorii va vor fi de ajuns. Mai ramane sa delegati o persoana care sa fie responsabila pentru o anumita actiune si sa dati un termen.

Etapa 5: Implementarea planului

Planul este lipsit de valoare pana sa incepeti sa actionati. Fiecare persoana implicata trebuie sa aiba o viziune clara asupra ceea ce trebuie sa faca. O data sau de doua ori pe luna verifica evolutia.Ce e pe cale sa se rezolve, ce e greu de rezolvat, etc. In cazul in care anumite actiuni sunt dificil de rezolvat, puteti sa le faramitati in bucati sau stabiiti ca aceast actiune nu poate fi dusa la capat.

Un alt avantaj pe care il ofera planificarea strategica este intelegerea interventiei elementului hazard sau a altor elemente care determina schimbari in plan. O companie cu o directie clara si un plan pe care sa il urmeze in acasta directie va avea o evolutie monitorizata si flexibila in ceea ce priveste noile oportunitati.
Produse recomandate
# 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z