Inscrie firma »
Cum sa va alegeti consultantul in strategie

Afacerea dumneavoastra este in dezvoltare? Un consultant in strategie va poate ajuta sa faceti un plan de atac pentru a intra pe piata.

Acesti consultanti de obicei intervin cand apar marile oportunitati, cum ar fi lansarea unui produs, o expansiune majora sau finantarea. Ei incearca sa imbunatateasca statusul companiei si sa intocmeasca un plan pentru viitoarele expansiuni.

Un strategic studiaza o companie, depisteaza provocarile pe piata si le raporteaza managementului. Un consultant bun priveste cu obiectivitate problemele trecute cu vederea sau lasate deoparte si are ingenuitatea si calitatile analitice necesare pentru a gasi solutii.

Companiile angajeaza de obicei consultanti strategici pentru a ajuta in procesul de luare a deciziilor in domenii specfice, ca:
  • Lansarea in comertul electronic:
    Consultantii pot planifica ce va realiza creerea unui site web, cum va fi structurat si vandut acesta. Pot ajuta in luarea deciziilor in domenii specializare cum ar fi structurile de preturi si web design.


  • Construirea brandului:
    Consultantii studiaza brand-ul companiei. Incearca sa vada daca imaginea ajuta performantei economice a produsului si descopera ce imbunatatiri se pot face.


  • Avantajul competitiv:
    Aceasta inseamna depistarea a ceea ce o companie are si celorlalte le lipseste. Aceste estimari se pot referi la preturi mai mici sau la o prezentare mai buna sau un serviciu cu clientii mai bun. Dupa aceea, consultantii incearca sa gaseasc modalitati de exploatare a acestor avantaje pentru a creste cifra de afaceri.


  • Imbunatatirea tehnologiei:
    In fiecare an, tot felul de produse apar si dispar si doar unele sunt esentiale pentru succesul companei. Consultantul ajuta sa se ia decizia cu privire la ce tehnologii sa foloseasca, ce sa evite si ce se fie inlocuit sau imbunatatit dintre ceea ce foloseste in mod curent compania.


  • Intelegerea consumatorului:
    Cine va cumpara produsul si de ce? In acest domeniu, consultantii incearca sa gaseasca modalitati de a imbunatati relatia intre companie si clienti


  • Resurse Umane:
    Aici, munca consultantilor conta in formarea unei echipe care sa execute planul strategic al companei in cel mai bun mod.

Intrebari de pus:

  • Cat de bine cunoasteti industria noastra? Aveti experienta cu afaceri ca ale noastre?

  • Ce fel de decizii ma puteti ajuta sa iau pentru a ajuta la cresterea companiei?

  • Cum s-au desfasurat planurile pentru clientii dinaintea noastra?

  • Cum ne puteti ajuta sa imbunatatim tintele, organizarea, strategiile si viziunea firmei noastre?

  • Cum ne puteti ajuta sa ne adaptam viitorului nostru succes?

Atentie la:
  • Solutii repetitive: adesea consultantii gliseaza de la un client la altul si intalnesc acelasi tip de probleme. Asigurati-va ca gasiti pe cineva care intelege clar situatia dumneavoastra.

  • Guruism: munca de strategie atrage oameni energetici, inteligenti care invata rapid de la o provocare la alta. Poate fi un magnet si pentru oportunisti care trebuie sa isi justifice taxele de consultanta. Evitati persoanele atotstiitoare care creeaza probleme acolo unde nu exista. Atentie si la consultantii care va zapacesc cu argou si expresii vagi fara a va lasa informatii consistente.

  • Consultantii nu sunt manageri. Numai compania-si cei care o conduc-sunt responsabili pentru planuri, chiar si atunci cand ele sunt elaborate cu ajutorul asistentei exterioare.

Glosar

Capital informational: Informatia acumulata pe care angajatii o cumuleaza pe parcursul experimentarii sau pe parcursul trainingului. Cresterea si dezvoltarea capitalului informational este o componenta esentiala in munca unui manager

Integrarea solutiilor: termen folosit pentru a descrie modalitati prin care diferite tehnologii se imbina eficient in cadrul programelor companiei.

Strategie: Consultantii folosesc acest termen acum, pentru a se referi la deciziile critice pe care un manager le adopta pentru a desena traiectoria companiei.

Lant de furnizori: procesul care trece de la preluarea materiei prime de la furnizori, le transforma in produse, le comercializeaza clientilor care le cumpara si le consuma.

Managementul calitatii totale: Aceasta sintagma ubicua descrie o abordare organizationala ce presupune concentrarea companiei pe calitatea produselor si mentinerea consumatorului fericit. Are multi adepti si multi contestanti.
Produse recomandate
# 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z